...

Olympus Tough TG-1 iHS compact camera review

Discriminatie van fotografen op basis van hun liefde voor extreem avontuur lijkt de geschiedenis in te gaan. De nieuwste robuuste camera’s bieden steeds vaker niet alleen een stevige behuizing, maar ook zeer geavanceerde functies die voorheen waren voorbehouden aan hoogwaardige ‘premium’ modellen. Olympus Tough TG-1 iHS is een uitstekend voorbeeld en aantoonbaar de best beschermde compactcamera op de markt.

Olympus Tough TG-1 iHS compact camera

12 MP 25-100 4x 3″ $500

Het meest opmerkelijk is de snelle 2,0-stops zoomlens aan de korte kant van het brandpuntsbereik. In tegenstelling tot hogere modellen van hetzelfde merk zoals de XZ-1 belooft de lens in dit geval niet alleen artistieke expressiviteit, maar ook vrij concrete praktische voordelen: onderwaterfotografie is in de regel beladen met slecht licht en een hoge diafragmaverhouding kan in dergelijke omstandigheden een grote hulp zijn. De TG-1 is veilig tot een diepte van 12 meter en u kunt hem zonder angst vanaf 2 meter in het zand laten vallen .

Interessant is de beslissing van de ontwikkelaars om de compact uit te rusten met een geavanceerd OLED-scherm, eveneens een voorheen zeldzame optie in de lagere premiumklasse. Bewonder zijn snelle CMOS-sensor met achtergrondverlichting, Full HD-video-opname, ingebouwde GPS-ontvanger en elektronisch kompas met volgsysteem. Maar men kan zich nog steeds verbazen over het geavanceerde Sharpness System van de compact, dat is geleend van de ‘systeem’ Pen-camera’s, en de geluidsopnametechnologie die Olympus heeft ontwikkeld voor zijn populaire merkrecorders.

Het bedrijf belooft ook meer veelzijdigheid door extra accessoires. De TG-1 kan bijvoorbeeld worden uitgerust met een “waterdichte” teleconverter en fisheye lens, en een optionele behuizing vergroot de optische diepte-duikmogelijkheden van 12 tot 45 meter. Het is moeilijk te weten of u er een moet kopen als u niet vaak duikt en uw camera laat vallen, maar u de geavanceerde technologie op prijs stelt. Maar als extreem plezier uw ding is, zult u moeilijk een beter beschermde camera kunnen vinden…

Comments: 4
  1. Joep Kuijpers

Kan je me vertellen of de Olympus Tough TG-1 iHS compact camera geschikt is voor dagelijks gebruik? Is de beeldkwaliteit goed genoeg en hoe zit het met de waterdichtheid? Ik overweeg deze camera te kopen, maar ik wil er zeker van zijn dat het de investering waard is. Alvast bedankt voor je antwoord!

1. Teun

Ja, de Olympus Tough TG-1 iHS compact camera is geschikt voor dagelijks gebruik. De beeldkwaliteit is goed, met een resolutie van 12 megapixels en een scherpe lens. Daarnaast is de waterdichtheid van deze camera uitstekend. Hij kan onderwater gebruikt worden tot een diepte van 12 meter en is ook bestand tegen stof en stoten. Dit maakt het ideaal voor avontuurlijke activiteiten en reizen. Over het algemeen is deze camera zeker de investering waard, vooral als je op zoek bent naar een robuuste en duurzame camera.

2. Sem

Ja, de Olympus Tough TG-1 iHS compact camera is zeker geschikt voor dagelijks gebruik. De beeldkwaliteit is goed genoeg voor algemene fotografie, zowel binnen als buiten. De camera heeft een hoge resolutie en produceert scherpe en gedetailleerde beelden. Wat betreft waterdichtheid, deze camera is ontworpen om waterdicht te zijn tot een diepte van 12 meter. Dit maakt het ideaal voor onderwaterfotografie en het gebruik in vochtige omstandigheden. Bovendien is het bestand tegen schokken, stof en kou, waardoor het een robuuste keuze is voor dagelijks gebruik. Over het algemeen is de Olympus Tough TG-1 iHS compact camera een betrouwbare en duurzame investering die geschikt is voor verschillende situaties.

3. Stan Verhoeven

Ja, de Olympus Tough TG-1 iHS compact camera is zeker geschikt voor dagelijks gebruik. De beeldkwaliteit is van goede kwaliteit en de camera is ook waterdicht, wat betekent dat je hem zonder problemen kunt gebruiken in verschillende omstandigheden, zoals bijvoorbeeld op het strand of tijdens outdoor activiteiten. Als je op zoek bent naar een duurzame en veelzijdige camera, dan is de Olympus Tough TG-1 iHS zeker een goede keuze. Het is zeker de investering waard! Hopelijk helpt dit antwoord je bij het maken van je beslissing. Succes!